FANDOM

Wyspa Księcia Edwarda - prowincja Kanady składająca się z wyspy o tej samej nazwie i kilku znacznie mniejszych wysp, na której odgrywa się cała akcja. Odnaleźć można na niej miasteczko, gdzie rozgrywa się znaczna część serialu, Avonlea, a w nim Zielone Wzgórze, oraz największe miasto na wyspie, czyli Charlottetown.

Opis

Wyspa Księcia Edwarda jest jedną z trzech Prowincji Morskich i jest najmniejszą prowincją zarówno w ludności, jak i w powierzchni. Jest częścią ziem Mi'kmaqów i w 1700 roku stała się brytyjską kolonią, a w 1873 roku została uznana w Kanadzie jako prowincja. Jej stolicą jest Charlottetown. Wyspa ma kilka nieformalnych nazw: "Ogród Zatoki", nawiązując do krajobrazu rolniczego i bujnych terenów rolniczych w całej prowincji; oraz "Miejsce narodzin Konfederacji", odnosząc się do Konferencji Charlottetown w 1864 r. Znajduje się około 200 kilometrów (120 mil) na północ od Halifax w Nowej Szkocji i 600 kilometrów (370 mil) na wschód od Quebec. Składa się z głównej wyspy i 231 mniejszych wysp.

Nazwa wyspy została wymyślona przez brytyjskich kolonistów, którzy nazwali ją na cześć Księcia Edwarda, księcia Kentu i Strathearn (1767-1820), czwartego syna króla Jerzego III i ojca królowej Wiktorii. Na jej krajobraz składają się rozległe pola, kamienne klify, rozległe plaże o białym piasku i wzniesienia.

Lucy Maud Montgomery, urodzona w Clifton (obecnie Nowy Londyn) w 1874 roku, napisała około 20 powieści i licznych opowiadań, których akcja umieszczona jest właśnie na wyspie. Jej pierwsza książka o Ani, Ania z Zielonego Wzgórza, została opublikowana w 1908 roku. Przedstawienie muzyczne "Ania z Zielonego Wzgórza" odbywa się co roku na festiwalu w Charlottetown od ponad czterech dekad. Druga część, "Ania i Gilbert", miała swoją premierę w Playhouse w Victorii w 2005 roku. Faktyczna lokalizacja Zielonego Wzgórza, domu opisanego w książkach Montgomery'ego Ani, znajduje się w Cavendish, na północnym brzegu wyspy.