FANDOM

Lis z Avonlea - jest to jedyna bratnia dusza Ani, która nie jest człowiekiem. Lis pojawia się w drugim sezonie serialu Ania, nie Anna.

Opis

Ania Shirley miała dwie ucieczki z życia w samotności, znużeniu i znęcaniu się nad nią: czytanie i przyroda. Przez większość dzieciństwa jej jedynymi towarzyszami były rośliny i zwierzęta, z którymi rozmawiała, jakby były to jej przyjaciele. W sezonie 2 "Ania, nie Anna" dodano nową postać, rudego lisa z czarnym ogonem, który zostaje pierwszym zwierzęciem Ani, z którym dziewczynka się zaprzyjaźnia. Lisa można również zobaczyć w intrze.

Początkowo Anne spotyka lisa poza jej sekretną kryjówką, gdzie ona i jej przyjaciele tworzą sztukę. Zwierzę jest samotne i mimo początkowego strachu, Ania zaczyna się z nim zaprzyjaźniać i zwierzać. Staje się dla niej zwierzęcą bratnią duszą. Są podobnymi istotami, połączeni z naturą, samotni i o rudych włosach. Ania mogła czasami znaleźć w nim słuchacza, by po prostu skrystalizować myśli lub podzielić się swoimi przemyśleniami. Także cechy lisa są tak bardzo podobne do dziewczynki; Oboje są niesamowicie dociekliwi i samowystarczalni.

Historia w serialu

Fox-3
Poza tym, że zwierzę odwiedzało Anie, której zdawało się ufać, było posądzone o kradzież lokalnych kurcząt. Skłoniło to Billy'ego Andrewsa do rozpoczęcia polowań na lisa, a Mateusza wraz z Jerrym, do zastawienia pułapki, którą na błagania Ani postanowili zamienić na wysoki płot. Pod koniec zwierzę znajduje się na muszce Billy'ego, który jednak postanawia puścić zwierzę wolno.

Za Kulisami

Wielkim wyzwaniem było, by na planie serialu móc mieć prawdziwe zwierzę, ale uparła się na to Moira Walley-Beckett. Było to dzikie zwierzę, szkolone, by móc wystąpić w serialu. Nazwano go Riggs, bez większego znaczenia, dlaczego właśnie to imię.

Wygląd

Fantastic-Mr-Fox-in-Anne-with-an-E

Zwierzę, tak samo, jak Ania, wyróżnia się swoim wyglądem. Lis pozbawiony jest białych plamek i białego podbrzusza, które zwykle widnieją w maści lisów. Ten jednak w tamtych miejscach ma czarne futerko. Jedynie ostatni skrawek końcówki ogona jest biały.