FANDOM

Diana Barry - córka Williama i Elizy Barry, starsza siostra Minnie May, uczennica szkoły w Avonlea i bratnia dusza Ani Shirley-Cuthbert. Jest jedną z głównych postaci serialu Ania, nie Anna, odgrywaną przez Dalile Bela.

Biografia

Diana urodziła się jako najstarsza córka Williama i Elizy Barry.Na świat przyszła w lutym w 1865 roku na Wyspie Księcia Edwarda. W domu państwa Barrych pomieszkiwał w tym czacie guwerner, który został poproszony o wymyślenie imienia dla dziewczynki. Gdy dziewczynka skończyła osiem lat na świecie pojawiła się jej młodsza siostra Minnie May.

Dziewczynka pochodziła z jednej z najbogatszych rodzin w Avonlea, dlatego często brała udział w bankietach, przyjęciach i piknikach, a także szkoliła się w grze na pianinie. Była grzeczna i ułożona, a w domu musiała pilnie przestrzegać zasad etykiety. Od 1871 roku uczęszczała do szkoły w Avonlea.

Wygląd

Diana postrzegana jest za dziewczynkę urodziwą, która przyciąga wzrok innych chłopców. Jerry Baynard oświadczył, że Diana jest najpiękniejszą dziewczyną, jaką kiedykolwiek widział. Urody młodej Barry zazdrości niezwykle Ania, szczególnie jej ciemnych włosów. Diana była od niej nieco niższa i pulchniejsza.

Jej włosy są czarne i falowane, zazwyczaj spięte za pomocą kolorowej wstążki związanej w kokardkę. Ma duże, ciemne oczy, rumiane policzki i przyjemny uśmiech. Często uśmiecha się, zanim do kogoś się odezwie. Zdaje sobie sprawę z tego, że jest ładna, ale zamiast tego, wolałaby być inteligentna tak jak Ania.

Diana ubiera się modnie, w drogie, kolorowe sukienki z bufiastymi rękawami, falbankami i przeróżnymi zdobieniami.

Osobowość

Dziewczynka byłą wzorem godnym naśladowania w sprawie dobrego wychowania. Była uprzejma i kulturalna, nawet w stosunku do osób za którymi nie przepadała. Nigdy nie zapominała o dobrych manierach. Była obeznana w tematach etykiety towarzyskiej i świetnie potrafiła odnaleźć się na balach i przyjęciach. Diana ma dobre serce, co często pokazuje, przejmując się losem innych, w momencie, gdy usiadła na przerwie w towarzystwie Cole'a, lub samym swoim stosunkiem do Ani.

Nie potrafiła przeciwstawiać się słowom rodziców i bez narzekania spełniała każdą ich wolę.Jest niezwykle miła i jako jedna z niewielu osób rozumie wrażliwość Ani i nie naśmiewa się z niej. Jest jedną z popularniejszych osób w klasie, a także jedną z bardziej lubianych. Diana od samego początku jest niezwykle oddana Ani i stara się robić wszystko, by Shirley została zaakceptowana przez jej przyjaciółki, a z czasem coraz silniej staje za nią murem. Często bierze udział w spełnianiu szalonych pomysłów swojej przyjaciółki, choć pilnuje, by tej zbytnio nie poniosła wyobraźnia.

Pasjonowała się grą na pianinie, ale nie chciała nic robić w tym kierunku, wolała, by to pozostało jedynie jej hobby. Ciotka Jo myśląc, że dziewczynka chce rozpocząć karierę muzyczną przedstawiła jej sławną śpiewaczkę, na co dziewczynka speszyła się, później wyznając, że nie chce by zainteresowanie wychodziło poza zabawę. Diana była zwyczajna, o prostych marzeniach, by zakochać się i mieć rodzinę, spełniając się w roli żony i matki.

Relacje

Ciekawostki

Galeria