FANDOM

Charlottetown - jest stolicą i największym miastem kanadyjskiej prowincji Wyspy Księcia Edwarda i siedzibą powiatu Queens County. Miasto zostało założone w 1764 roku.

Opis

Miasto nazwane na cześć Charlotte z Mecklenburg-Strelitz, królowej oraz małżonki króla Jerzego III z Wielkiej Brytanii. Charlottetown była pierwotnie miastem bez osobowości prawnej, ale zostało zarejestrowane jako miasto w 1855 r. Było to słynne miejsce konferencji w Charlottetown w 1864 roku, pierwszego zgromadzenia kanadyjskich i morskich mężów stanu, którzy debatowali nad proponowaną Unią Morską i bardziej przekonującą brytyjską Północnoamerykańską Unią, zwaną obecnie Konfederacją Kanadyjską. Z tego miasta przyjęło się motto Cunabula Foederis - "Miejsce narodzin Konfederacji".

Charlottetown znajduje się przy porcie o tej samej nazwie, który powstał w wyniku połączenia trzech rzek w centralnej części południowego wybrzeża wyspy. Port otwiera się na cieśninę Northumberland. Miasto jest w przybliżeniu w kształcie litery V i graniczy z północy (Yorke) i rzekę Hillsborough. Centrum Konfederacji Sztuk oferuje teatr na żywo, w tym latem festiwal Charlottetown, a także umożliwia oglądanie wysoko umiejscowionej w rankingach galeri sztuki. Sam Festiwal Charlottetown jest oparty na najpopularniejszemu musicalowi w Kanadzie, Ania z Zielonego Wzgórza - Musical, który jest adaptacją powieści autorstwa Islandy Lucy Maud Montgomery.

W Serialu

Jest on jednym z najlepiej rozwiniętych technologicznie miejsc przedstawionych w serialu. Charlottetown wydaje się być centrum życia Wyspy Księcia Edwarda, gdzie ludzie zjeżdżają się, by zaopatrywać się w produkty, których nie są w stanie zdobyć nigdzie indziej. Tam po raz pierwszy Ania mogła zobaczyć elektryczność, między innymi w postaci światła z żarówek, a nie lamp naftowych.