FANDOM

Amybeth McNulty - to irlandzko-kanadyjska aktora, odgrywająca główną rolę w kanadyjskim serialu Ania, nie Anna, opartej na serii książek "Ania z Zielonego Wzgórza".

Biografia i filmografia

Urodziła się w Irlandii, skąd pochodził jej ojciec, w mieście Letterkenny, natomiast jej matka była Kanadyjką. Karierę aktorską rozpoczęła w 2014 roku w serialu Agatha Raisin, gdzie zagrała młodszą wersję głównej bohaterki. W 2015 odegrała dwie role w innych serialach, Jenny Rane w serialu Clean Break oraz Sputnik w The Sparticle Mystery. Odegrała jedną rolę w filmie; dziesięcioletniej Morgan w filmie o tym samym tytule.

Od 2017 roku odgrywa rolę Ani, czyli głównej bohaterki w serialu Ania, nie Anna.

Na deskach teatru odegrała role takie jak: Martę w The Sound of Music dla londyńskiego Regents Park Theatre, Molly w Annie dla LMS Productions, młodą Cosette w Les Miserables, Susan w White Christmas i Charlie w Oliver dla Millenium Forum Derry.

Ciekawostki

  • Książkę o Ani z Zielonego Wzgórza przeczytała w wieku dziewięciu lat.
  • By dostać główną rolę w serialu musiała pokonać dokładnie 1889 innych aktorek.
  • Nadała imiona wszystkim zwierzętom znajdującym się na planie.
  • Jest naturalną blondynką i do serialu musi farbować włosy.
  • Uważa, że nie ma czegoś takiego jak perfekcja i nie chce przeprowadzić zabiegu, by skorygować swoją wadę uzębienia.